torstai 15. elokuuta 2019

paljastuksia





Olen siis lillis. 72-vuotias eläkeläinen. Eläkkeellä olen ollut aika tarkkaan 9 vuotta. Kyllä siinä ajassa ehtii jo eläköityä.


Nykyisin elämäni on jo aiemmin mainittuine harrastuksineenkin melkoisen rauhallista. En nyt ihan sanoisi virikkeetöntä, mutta vähän sinne päin. Ehkä siksi, että elämässäni on kyllä ollut vauhtia (ja vaarallisia tilanteita). Aikanaan. Tämä riittää nyt.
Olen ollut tosi monialan harrastaja; olen hiihtänyt, juossut ja pyöräillyt ylipitkiä jos lyhyitäkin matkoja kilpaillen, erilaisissa massatapahtumissa ja treenaten. Olen purjehtinut, melonut, soutanut ja uinut. Olen vaeltanut Lapin tuntureilla yksityisesti ja oppaana.  Patikoinut mieluusti kansallispuistoissa ja erilaisilla retkeilyreiteillä. Ollut mukana harrastajateatterissa kymmenisen vuotta. Toiminut pitoemäntänä, ollut mukana niin SPRn kuin Suomen Ladun toiminnassa...ja tehnyt siinä sivussa yli neljäkymmentä vuotta kestävän virkauran sekä pyörittänyt otona omaa kodin palveluihin keskittynyttä firmaa viitisen vuotta. Olen ollut myös omaishoitajana kymmenen pitkää ja välillä hyvinkin raskasta vuotta. Joskus on työnteko vähän haitannut harrastuksia...

Ulkoilen mieluusti edelleen ja viihdyn ulkona myös ihan vaan ihmettelemässä. Aina ei tarvitse kiiruhtaa tukka putkella paikasta toiseen. Eipä edes kolmanteenkaan.
Laitan mieluusti ruokaa rakkailleni ja nautin hyvästä ruuasta ja kauniista esillepanosta myös yksin ollessani.

Minä en koskaan voisi syödä kylmää maksalaatikkoa suoraan foliovuuasta!








.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti